W Sali Lustrzanej wręczono nagrody laureatom piątej edycji konkursu Tarnowski Junior Biznesu. Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej zajęli wszystkie miejsca na podium w swojej kategorii, a dodatkowo zgarnęli też nagrodę publiczności. To kolejny już sukces naszych studentów w coraz popularniejszych zmaganiach organizowanych przez tarnowski magistrat.
Pierwsze miejsce w kategorii szkół wyższych oraz czek na 2 tys. złotych przyznano Witoldowi Jaworskiemu, studentowi II roku Elektroniki i Telekomunikacji w Instytucie Politechnicznym PWSZ. – Mój pomysł opierał się na otworzeniu basket pubu, który łączyłby fanów NBA. Do tego w swojej ofercie miałby piwa kraftowe, szczególnie zagraniczne. Byłby to typowy męski pub, gdzie kobieta mogłaby wysłać męża, by mieć chwilę spokoju. W Polsce są jedynie puby dla typowych sportów europejskich, dla fanów piłki nożnej, siatkówki, skoków narciarskich – mówi Witold Jaworski.
Drugie miejsce w tej kategorii i 1,5 tys. zł zdobyła Klaudia Świerczek z I roku Administracji za biznesplan hotelu dla zwierząt „Champion”, natomiast trzecie miejsce przypadło Kindze Miczek (III rok Administracji) za projekt adopcji kury „Adopcja z jajami”. – Wydaje mi się, że kura jest niedoceniona. Coraz więcej ludzi przeprowadza się do miast i życie eko staje się bardzo popularne – tłumaczyła studentka PWSZ, która w nagrodę otrzymała tysiąc złotych.
Po raz pierwszy w historii konkursu na swój projekt mogli głosować internauci. Organizatorzy przygotowali krótkie nagrania, w których autorzy prezentowali swoje pomysły. Głosujący zdecydowali, że najciekawszy projekt w tym roku należał do Pauliny Kędrek. Studentka Fizjoterapiizaprezentowała biznesplan utworzenia gabinetu fizjoterapeutycznego „Aktywna Mama”.Jego główną grupą docelową miałyby zostać kobiety w ciąży lub w połogu.
– Gratuluję wszystkim laureatom oraz uczestnikom. Wykonali wspaniałą pracę, cieszę się, że projekty, które wygrały uczelniany etap konkursu znalazły uznanie również wśród jurorów. Warto dodać, że od pierwszej edycji tego konkursu nasi studenci dominują w nim zdobywając nagrody i wyróżnienia. Część z nich to już bardziej seniorzy, niż juniorzy, ale wiem, że udział w konkursie, opracowanie pomysłu, tworzenie biznesplanów i w końcu – jakże ważna – promocja swoich pomysłów podczas „oficjalnych” wystąpień pomagają w wejściu na rynek pracy stanowiąc nie tylko ciekawą przygodę, ale i ważne doświadczenie – mówi Barbara Partyńska-Brzegowy, uczelniana Koordynator ds Przedsiębiorczości Akademickiej. – Dodatkowe brawa należą się także studenckiej braci naszej Uczelni, która zmobilizowała się i wspierała swoich kolegów w głosowaniu internetowym – kończy z uśmiechem.
Dodajmy, że w kategorii szkół ponadgimnazjalnych jury doceniło bisnesplan uczennicy Zespołu Szkół Technicznych, który polegałby na tworzeniu ręcznie spersonalizowanego obuwia. Drugie miejsce zdobyła Aleksandra Łabuz z ZSOiT, która zaprezentowała pomysł na firmę ze zdrową żywnością „Green Truck”, a trzecie Martyna Wojciechowska z I LO, za biznesplan firmy „Soczek”.
Do tegorocznej edycji zgłoszono 26 projektów. W ścisłym finale znalazło się 12 osób – sześć ze szkół ponadgimnazjalnych i tyle samo studentów.